II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez
zamawiającego:
„Wykonanie robót ziemnych i stanu surowego
budynku wielorodzinnego nr 5”
Numer referencyjny (jeżeli
dotyczy):
ZP/19/2016
II.2) Rodzaj
zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub
określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa
innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub
roboty budowlane:
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót
ziemnych oraz stanu surowego budynku wielorodzinnego nr 5 zlokalizowanego w
Żorach, przy Alei Zjednoczonej Europy. Inwestycja jest zlokalizowana na
działkach nr 3091/186, 3093/186, 3095/186 (powstałych z podziału działek nr
3079/186 oraz 3083/183 decyzją Prezydenta Miasta Żory GKK-RGK.6831.76.2016.EM z
dnia 30.06.2016) i na działkach 3077/186, 3078/186, 3082/183, 2573/187. Budynek
mieszkalny wielorodzinny nr 5: budynek mieszkalny wielorodzinny, od 4 do 5
kondygnacji nadziemnych, z przeznaczeniem w całości na funkcję mieszkaniową,
oraz I kondygnacją podziemną, w której zlokalizowano garaże podziemne,
pomieszczenia techniczne i komórki lokatorskie. Parametry charakterystyczne:
powierzchnia zabudowy: 1 752,95m2, powierzchnia całkowita: 11 315,27m2,
powierzchnia użytkowa mieszkań: 5 013,19m2, kubatura brutto: 40 757,46m3, ilość
kondygnacji mieszkalnych: 4-5, ilość mieszkań 91. W ramach powyższego przedmiotu
zamówienia, Zamawiający przewiduje do wykonania: a. Roboty ziemne oraz stan
surowy: wykonanie wykopów pod budowę budynku wielorodzinnego nr 5,
zabezpieczenie wykopów, wywóz gruntu z wykopów na wskazane przez Zamawiającego
miejsce, profilowanie oraz zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne,
wykonanie podbudowy pod płyty fundamentowe, wykonanie robót żelbetowych (płyty
fundamentowe, stropy, belki, słupy, ściany), wykonanie izolacji kondygnacji
podziemnych, wykonanie robót murarskich. b. Zakres robót uzupełniających, w
tym: odtworzenie kamieni granicznych w przypadku ich zniszczenia podczas
robót, naprawa dróg, w przypadku ich uszkodzenia w wyniku prowadzenia
zintensyfikowanego transportu związanego z realizacją budowy. Szczegółowy zakres
prac precyzują: dokumentacja projektowa, tj. projekt budowlany, decyzja o
pozwoleniu na budowę, projekty wykonawcze, specyfikacje techniczne wykonania i
odbioru robót, przedmiary robót (przedmiary robót należy traktować jako element
pomocniczy). 2) Wykonawca w cenie ofertowej jest zobowiązany do wykonania
wszystkich czynności, które są związane z realizacją przedmiotu zamówienia, a
wynikających z: projektu budowlanego, decyzji o pozwoleniu na budowę, projektów
wykonawczych, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, dodatkowych
wytycznych i wymagań Zamawiającego oraz obowiązujących w tym zakresie przepisów,
norm i zasad współczesnej wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, przepisów bhp,
p.poż. i ochrony środowiska. Zamawiający zaleca Wykonawcy dokonanie wizji
lokalnej terenu inwestycji ze szczególnym zwróceniem uwagi na nieruchomości
przyległe w tym: budynki mieszkalne, budynki usługowo – handlowe, chodniki,
drogi oraz ogrodzenia. W wyniku ewentualnego zniszczenia lub uszkodzenia
obiektów oraz nawierzchni Wykonawca zobowiązuje się przywrócić je do stanu
pierwotnego lub pokryć stratę. 3) Wymagania Zamawiającego, które Wykonawca
zobowiązany jest wykonać w ramach niniejszego zadania : 1. Zamawiający wymaga
wykonania robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia w pełnym zakresie
zgodnie z dokumentacją, obowiązującymi przepisami i normami, zasadami
współczesnej wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, przepisami bhp i p.poż.,
ochrony środowiska, postanowieniami niniejszej SIWZ z załącznikami. 2. Od dnia
podpisania umowy pozostawanie w pełnej gotowości do bezzwłocznego przejęcia
frontu robót. 3. Powierzenie funkcji kierowników robót branżowych z wymogiem
stałej obecności w trakcie prowadzenia robót branżowych. Kierownicy robót
branżowych musza posiadać stosowne uprawnienia budowlane. Powyższe zdarzenie
musi być wpisane do dziennika budowy. 4. Zmiana kierowników robót, w trakcie
realizacji przedmiotu zamówienia, musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie
i wymaga pisemnego zaakceptowania przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje
taką zmianę w terminie 7 dni od daty przedłożenia propozycji wyłącznie wtedy,
gdy kwalifikacje wskazanej osoby będą nie mniejsze niż wymagane w niniejszym
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Wykonawca musi przedłożyć
Zamawiającemu propozycję zmiany, nie później niż 7 dni przed planowanym
skierowaniem do kierowania robotami wskazanej osoby. Jakakolwiek przerwa w
realizacji przedmiotu zamówienia wynikająca z braku kierownictwa robót
branżowych będzie traktowana jako przerwa wynikła z przyczyn zależnych od
Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do zmiany terminu zakończenia robót. 5.
Zaakceptowana przez Zamawiającego zmiana osób pełniących funkcję kierowników
robót winna być potwierdzona wpisem do dziennika budowy i nie będzie wymagała
aneksu do umowy. 6. Wykonanie harmonogramu rzeczowo-finansowego i przedstawienie
do akceptacji Zamawiającego w terminie 5 dni od dnia podpisania umowy. Przedmiot
zamówienia będzie realizowany zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym. 7.
Wykonanie projektu organizacji robót, w terminie do 7 dni od podpisania umowy.
8. Pełnienie funkcji koordynacyjnych w stosunku do swoich Podwykonawców. 9.
Uczestnictwo w naradach koordynacyjnych, zwoływanych przez Zamawiającego. 10.
Utrzymywanie na bieżąco porządku w rejonie prowadzenia robót oraz na drogach
dojazdowych; w przypadku zaniechania powyższych obowiązków przez Wykonawcę,
Zamawiającemu przysługuje prawo, bez dodatkowego wezwania Wykonawcy, do
wykonania powyższych czynności na koszt i ryzyko Wykonawcy oraz potrącenia
należności z tego tytułu z wynagrodzenia Wykonawcy. Wykonawca odpowiada za
ochronę środowiska w rejonie prowadzenia robót, podejmuje odpowiednie środki w
celu zabezpieczenia dróg przed zniszczeniem i zanieczyszczeniem spowodowanym
jego środkami transportowymi; po zakończeniu robót przywraca je do stanu
pierwotnego. 11. Przekazywanie gruzu i odpadów powstałych w trakcie robót do
odbiorcy odpadu zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 roku (Dz. U.
z 2013r. poz. 21) lub wykorzystanie we własnym zakresie zgodnie z posiadanym
zezwoleniem. Przekazanie odpadów należy udokumentować pisemnie. 12. Wywiezienie
nadmiaru ziemi w miejsce wskazane przez Zamawiającego bez kosztu utylizacji w
granicach administracyjnych miasta Żory. 13. Przekazanie pozyskanego z rozbiórki
złomu do Zamawiającego. 14. Wykonawca odpowiada za ustawione przez siebie znaki
ostrzegawcze związane z prowadzonymi robotami. 15. Zabezpieczenie miejsca
prowadzenia robót przed dostępem osób trzecich. 16. Zapewnienie bezpiecznego
dojazdu i dojścia do sąsiadujących obiektów. 17. Zapewnienie przestrzegania
przepisów bhp w trakcie prowadzenia robót. 18. Zainstalowanie na własny koszt
podliczników wody i energii elektrycznej dla potrzeb prowadzonych robót, oraz
ponoszenia kosztów zużycia wody i energii elektrycznej w okresie realizacji
robót objętych zamówieniem. 19. Powiadomienie Zamawiającego o gotowości do
odbioru robót zanikowych z wyprzedzeniem co najmniej 3 dni roboczych. 20.
Powiadomienie Zamawiającego o gotowości do częściowego odbioru robót z
wyprzedzeniem 7 dni roboczych do planowanego terminu odbioru (odbiór częściowy
robót jest dokonywany w celu prowadzenia częściowych rozliczeń za wykonane
roboty). W tym terminie Wykonawca dostarczy, do akceptacji Kierownika Projektu,
Kierownika Budowy i Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego, wykaz robót wykonanych
częściowo, sporządzony na podstawie obmiaru rzeczywiście wykonanych robót, wraz
ze wskazaniem części robót wykonanych przez Podwykonawców. Dokonanie odbioru
częściowego następuje, w terminie 7 dni roboczych, protokołem odbioru
częściowego na podstawie sporządzonego przez Wykonawcę, i zaakceptowanego przez
Kierownika Projektu, Kierownika Budowy i Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego,
wykazu robót wykonanych częściowo. 21. Informowanie Zamawiającego - w formie
pisemnej - o wszelkich problemach i okolicznościach, które mogą wpłynąć na
jakość i terminowość wykonywanych robót. 22. Wszystkie materiały budowlane w
ramach umowy zabezpiecza Wykonawca. 23. Stosowanie wyłącznie nowych materiałów
budowlanych najwyższej jakości z punktu widzenia rodzaju i funkcji obiektu
budowlanego będącego przedmiotem zamówienia, dopuszczonych do stosowania w
budownictwie, zaopatrzonych w wymagane aprobaty i certyfikaty, nieuszkodzonych,
wolnych od praw i ciężarów osób trzecich, używanie ich zgodnie ze specyfikacją
techniczną producenta, w warunkach odpowiednich do wykonania prac z użyciem tych
materiałów. 24. Wszelkie materiały Wykonawca będzie zobowiązany uzgadniać
każdorazowo z Zamawiającym. 25. Przekazanie Zamawiającemu wyników badania próbek
betonowych w czasie nie dłuższym niż 35 dni od pobrania próbki. 26. Dokonywanie
wpisów w Dzienniku Budowy przez kierowników robót branżowych. 27. Wykonawca do
odbioru końcowego dostarczy Zamawiającemu komplet dokumentów odbiorowych i
rozliczeniowych, w tym m.in.: dokumentów pozwalających na stwierdzenie, że
wszystkie zabudowane materiały posiadają dopuszczenie do zastosowania w
budownictwie (łącznie z niezbędnymi atestami, certyfikatami i deklaracjami
zgodności), protokoły z badań i sprawdzeń, protokoły odbiorów częściowych i
zanikowych, oświadczenia kierowników robót, dokumentację fotograficzną. 28.
Dokumentację odbiorową dostarczy na 14 dni przed zgłoszeniem gotowości do
odbioru końcowego, w formie papierowej w 2 egz. oraz 1 egz. w wersji
elektronicznej. 29. Doprowadzenie do stanu pierwotnego terenu zaplecza budowy po
zakończeniu robót z ewentualnym uwzględnieniem stanu określonego w projekcie
zagospodarowania terenu. 30. Doprowadzenie do stanu pierwotnego nawierzchni
dojść, dojazdów i trawników zniszczonych w trakcie robót. 31. Wykonawca jest
zobowiązany do usunięcia na własny koszt wszelkich uszkodzeń przyległego terenu,
które mogą powstać w wyniku przeprowadzonych prac. W związku z tym przed
rozpoczęciem robót przeprowadzi z przedstawicielem Zamawiającego i Użytkownika
przegląd „zerowy” terenu przyległego wraz ze sporządzeniem dokumentacji (w tym
dokumentacji fotograficznej). 32. Wykonawca zobowiązany jest do powiadomienia na
piśmie Zamawiającego o zakończeniu robót. 4) Jeżeli w dokumentacji przetargowej
element przedmiotu zamówienia został wskazany poprzez znak towarowy, patent lub
pochodzenie, źródło lub szczególny proces lub opisano element przedmiotu
zamówienia za pomocą norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji
technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1
i ust.3 ustawy Pzp, ewentualne wskazania na takie elementy przedmiotu zamówienia
należy odczytywać z wyrazami „lub równoważny”. Zamawiający dopuszcza w takim
przypadku oferowanie elementów równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie
parametrów technicznych nie gorszych od założonych w ww. dokumentacji
przetargowej. 5) W związku z wymaganiami Ustawy Prawo ochrony środowiska oraz
zapisami „Programu Ochrony Powietrza dla stref województwa śląskiego, w których
stwierdzone zostały ponadnormatywne poziomy substancji w powietrzu”, Zamawiający
informuje, że w trakcie prowadzenia prac budowlanych będzie wymagał zastosowania
technologii wykonania robót, które ograniczają do minimum pylenie stosowanych
materiałów budowlanych oraz są nieuciążliwe dla środowiska. W związku z
powyższym Wykonawca w trakcie prowadzenia prac budowlanych zobowiązany jest do:
• zraszania wodą terenu prowadzenia robót w okresach suszy, • stosowania
zabezpieczenia pylastych materiałów sypkich przed rozwiewaniem (przykrycie
plandekami, zraszanie), • transportu materiałów sypkich samochodami wyposażonymi
w plandeki ograniczające pylenie przewożonych materiałów, • stosowanie gotowych
mieszanek budowlanych przygotowywanych w wytwórniach, Zamawiający będzie
prowadził monitoring pojazdów obsługujących budowę pod kątem ograniczenia
zanieczyszczenia dróg. W przypadku stwierdzenia uchybień, które zagrażają
środowisku naturalnemu i są niezgodne z przepisami polskiego prawa i powyższymi
zapisami, Zamawiający wstrzyma prowadzenie robót. Przypomina się również, że: •
Wykonawca jest zobowiązany do używania sprzętu i maszyn, które są zgodne z
normami ochrony środowiska i przepisami dotyczącymi ich użytkowania; •
organizacja placu budowy i prowadzenie prac budowlanych nie mogą zagrażać
środowisku naturalnemu.
II.4) Informacja o częściach
zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.5) Główny Kod CPV:
45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45200000-9, 45210000-2,
45211000-9